Friday 16 January 2015

Ramuan Semulajadi di dalam Vivix™

Assalamualaikum & Selamat Sejahtera Semua!

Alhamdulillah masih diberi kesempatan oleh Allah kepada Sue untuk terus berkongsi ilmu kesihatan. Sue pun xdelah expert sangat dalam ilmu kesihatan ni tapi lpas join Shaklee ni, rasa nak belajar lebih banyak ttg kesihatan ni. Bkn kerana bisnes semata2 tapi kesedaran dalam diri untuk jalani kehidupan lebih sihat membuak2. Lagi2 dah bergelar ibu ni. Kesihatan Sue penting untuk menjaga orang tersayang...;-)


So, kali ni Sue nak share ramuan yang terdapat di dalam Vivix sehingga membuatkan Vivix ni istimewa. Rasanya xde supplemen lain yang ada ramuan seperti Vivix ni.





4 Ramuan Utama Vivix™ ialah
  • Muscadine Grape
Anggur hebat ini adalah salah satunya anggur di alam semulajadi yang mempunyai lebih satu kromosom, yang mana ahli saintis percaya mengukuhkan profil polyphenolnya & berpotensi untuk memanfaatkan kesihatan. Ia juga mengandungi asid ellagik dalam kepekatan yang tinggi, satu phyto-nutrien yang tidak dijumpai di dalam anggur jenis lain & telah menunjukkan mempunyai ciri2 menghentikan kimia penyebab kanser, anti-virus & anti-bakteria.

Selepas dilakukan kaji selidik tambahan, jenis anggur hebat yang paling mustajab ini dikenalpasti. Seterusnya kumpulan ini, bersama dengan ahli sains dari University Georgia, membangunkan satu proses ekstraksi sejuk & lembut untuk menjamin satu ekstrak yang bermutu tinggi dengan aktiviti biologi tertinggi seperti yang ditunjukkan dalam beberapa siri ujian makmal untuk anti-penuaan. Untuk mencipta profil polyphenol yang kuat di dalam Vivix, ahli sains menggabungkan resveratrol yang lampau tulen dengan ekstrak dari anggur hebat ini, Elderberry Eropah & Karet Ungu. Campuran inilah yang bertanggungjawab dalam banyak tindakan unik anti-penuaan sellular Vivix.


  • Purple Carrot
Ianya adalah sumber terbaik vitamin A & mengandungi phytokimia termasuk carotenoids, phenolics, polyacetylene, isocoumarins & sesquiterpenes. Ia juga mengandungi anthocyanins, antioksidan yang mustajab. Anthocyanins adalah bertanggungjawab pada warna merah menyala, biru & ungu pada buah & sayuran. Berry mengandungi banyak anthocyanins, terutaman sekali blueberry yang mengandungi aktiviti antioksidan yang teramat tinggi.

Anthocyanins adalah antioksidan utama di dalam karet yg berwarna ungu-kuning dan ungu-oren, dan karet ungu - kuning mengandungi kapasiti antioksidan tertinggi diikuti oleh karet ungu-oren. Asid klorogenik adalah antioksidan paling banyak di dalam semua jenis karet. Asid klorogenik ini dipercayai dapat mengurangkan diabetis yg dikaitkan dengan pengambilan kopi. Sejak kebelakangan ini, kajian telah menungukkan anthocyanins mempamerkan banyak aktiviti biologi, termasuk antioksidan, anti radang, anti mikrobial dan anti carcinogen. tambahan lagi, ia mempamerkan kesan pada saluran darah, platelet dan lipoprotein yg boleh mengurangkan risiko koronari jantung.

  • Elderberry (Sambucus Nigra)
Satu dari manfaat elderberry adalah keberkesanannya dalam mengubati simptom flue, terutama skal influenza B. Berry mengandungi flavonoids, yg mempunyai ciri2 antioksidan yg kuat, yg dapat mengukuhkan sistem immun bg melawan jangkitan virus dan bakteria. Pada masa yg sama, elderBerry adalah sangat kaya dengan sebatian yg dikenali sbg anthocyanin, yg berfungi sbg anti-radang. ia juga dapat mengurangkan simptom spt sakit otot, sendi atau demam yg berkaitan dengan selsema dan influenza.

Elderberry bukan hanya kaya dengan antioksidanm tetapi kaya dengan vitamin A, B dan X dan nutrien lain spt asid amino, caotenoid, tannim dan rutin. ia adalah manfaat kesihatan yg boleh diperolehi daripada ElderBerry.Ia juga dapat merendahkan tahap kolestrol dan juga menghalang oksidasi kolestrol LDL yg dianggap sbg penyebab penyakit kardiovaskular.
Kesimpulannya, Elderberry mampu memberi perlindungan bukan sahaja terhadap penyakit kardiovaskular, bahkan jantung dan sekaligus strok dan serangan sakit jantung. Ia juga bermanfaat bg mengurangi gejala stress dan memperbaiki penglihatan dan penghadaman.

  • Polygonum Cuspadatum
Ia dikenali sbg Knotweed Jepun. ia merupakan tumbuhan perenial yg besar berasal dari Asia, juga banyak ditemui di Amerika Utara dan Eropah. Knotwee Jepun adalah sumber kmersial Resveratrol yg terdapat pada ekstract kulit anggur merah dan juga biji anggur merah.
Polygonum cuspidatum mempunyai banyak manfaat kesihatan yg digunakan untuk merumuskan supplement anti penuaan seperti resveratrol dan banyak jenis dalam perubatan tradisional cina. Ahli sains banyak melakukan kajian makmal untuk menentukan manfaat kesihatan resveratol. hasil dari ujikaji tersebut ia terbukti dapat membantu melambatkan proses penuaan, merendahkan kolestrol, merendahkan tekanan darah, meninggikan prestasi altet, dan mengurangkan berat badan.

Supplement resveratrol adalah jawapan untuk memanjangkan usia kita dari segi kesihatan.



Iklan!!!
Kulit Sangat Cantik
VIVIX + COLLAGEN POWDER  



No comments:

Post a Comment