Monday 5 January 2015

Mengapa Penyusuan Ibu Adalah Terbaik

Assalamualaikum w.b.t. & Selamat Pagi mommies.

Harini (5/1/15) Naufal ada appointment. Appointment klinik je bkn appointment bisnes ke apa...hehe...nanti balik klinik, baru update perkembangan Naufal ye...wait n see...makin bambam x dia...hehe

Harini nak cerita kenapa penyusuan susu ibu itu adalah yang TERBAIK! Walaupun di tv banyak war war kan kebaikan susu formula tetapi sebenarnya susu formula adalah PILIHAN TERAKHIR jika ibu tidak memilih penyusuan susu ibu.

"Sebagai seorang ibu hamil, salah satu keutamaan anda adalah cara menyusukan bayi anda dengan betul. Anda tahu bagaimana penyusuan susu ibu adalah pilihan yang semulajadi dan paling bijak bagi anda dan bayi. Namun, anda mungkin teragak-agak untuk membuat keputusan kerana bimbang akan kebolehan anda untuk menyusukannya. Anda juga mungkin bimbang yang bayi anda tidak akan mendapat cukup khasiat daripada susu ibu."

  • Susu ibu melindungi bayi anda daripada penyakit.

Semasa dilahirkan, sistem imun bayi belum lagi cukup matang. Malah, sistem imun mengambil masa tiga tahun atau lebih untuk matang sepenuhnya. Dalam tempoh vulnerable ini, susu ibu akan melindungi bayi anda.
  • Pemakanan lengkap untuk bayi anda.

Susu ibu mengandungi kesemua nutrien utama yang diperlukan oleh bayi anda untuk tumbesaran dan untuk perkembangannya. Tambahan pula, ia mengandungi bahan-bahan (yang tidak terdapat dalam susu formula bayi) yang membantu bayi menghadam nutrien-nutrien (protein, lemak, karbohidrat & zat besi) dengan lebih baik.

Oleh sebab penyusuan susu ibu tu adalah pilihan terbaik, Shaklee ada menyediakan SET MENYUSU SHAKLEE yang dapat membantu para ibu mendapat nutrien yang cukup supaya sentiasa sihat untuk menyusukan anak. Jika ibu sihat, susu banyak dihasilkan & susu itu berkhasiat

SET MENYUSU SHAKLEE
Vita Lea® Iron Formula
B-Complex
Sustained Release Vita C™ Plus
Ostematrix™
Alfalfa Complex
ESP Soy Protein Isolate Powder



Puan Suhaida
SID:972248
Whatsapp/Telegram/SMS: 013-9841712

No comments:

Post a Comment