Friday 25 October 2013

Makanan Tambahan (Supplement) sangat membantu Kesihatan anda


Mesti korang tertanya2 apa kena mengena buku ni dengan entri kali ni kan? Ada kene mengena ke dengan Supplement?hehe...pd yg dah baca, pasti tahu tapi bagi yang belum, tak pe saya akan bgtau anda.

Ada satu part dalam buku ni bertajuk " MAKANAN TAMBAHAN (SUPPLEMENT) SANGAT MEMBANTU KESIHATAN ANDA". Tengok tajuk buku tu "BAHAGIA & MEMBAHAGIAKAN". Jadi Supplement dengan Bahagia ada hubungkait yang rapat taw. Sebab tulah jangan pandang rendah pada supplement.

Di sini, saya ambil beberapa potongan ayat yang menerangkan bagaimana Supplement membantu kesihatan kita. Kalau nak tahu lebih lanjut, belilah buku ni....hehe


"Dahulu saya tidak percaya fungsi vitamin daripada produk - produk makanan tambahan tetapi sekarang saya menyedari bahawa tubuh badan kita memerlukan kadar nutrisi tertentu bagi mengekalkan tahap kesihatan tubuh badan"


"Sebenarnya segala makanan dihasilkan daripada tumbuhn 'top soil'. Zaman dahulu tumbuhan 'top soil' sangat tinggi kandungan nutrisi. Apa jua nutrisi dalam tanah akan diserap oleh tumbuhan yag kemudiannya dihasilakn untuk dimakan oleh manusia. Tetapi lama kelamaan apabila zaman sudah berubah semakin moden, kadar nutrisi per gram didalam tumbuhan semakin kurang."


"Jadi dengan adanya Supplement atau makanan tambahan pada hari ini, para pengeluar telah menghasilkan sejumlah nutrisi dalam bentuk kapsul, tablet dan sebagainya sebagai makanan tambahan yang kita makan dalam kuantiti yang sedikit, tetapi menepati keberkesanan dan kadar nutrisi yang diperlukan oleh tubuh badan kita."


"Sama juga jika kita makan makanan seimbang tanpa ada supplement tambahan, keberkesanan melalui nutrisinya adalah rendah kerana kita tahu sekarang pencemaran sangat berleluasa. Akibat pencemaran, banyak kandunagn nutrisi di dalam makanan kita hilang contohnya bahan anti-oksida."






No comments:

Post a Comment